feketedanielcross

feketedanielcross

#2 HRSE és a downswingem

2017. január 03. - feketedanielcross

A mai nap megvolt az első HRSE-s edzés (Hajdú Rendészeti Sport Egyesület). Ez egy egész fiatal csapat, amit idén augusztusban vettem át Várady Zsoltitól. Amit én HRSE-és edzésnek hívok az valójában a HRSE Cross Training szakosztálya. Ezzel az egyesületettel először versenyeken találkoztam. Az ott megismert precizitás található meg a szakosztályaikban, hiszen rengeteg időt és energiát öl bele a vezetés.
Mikor átvettem, heti két edzése volt a csapatnak, ez idővel bővült heti háromra, igy nem csak kedden és csütörtökön vannak edzések 17:30-tól, hanem pénteken is. A harmadik edzés a kezdők edzése lett volna de időközben átalakult technikai edzéssé, azaz ilyenkor kinézek egy tipikus crossfit technikát és azt tanuljuk.
Legutóbb a toes to bar-t ismertük meg, előtte pedig a box jumpot.
Ez a heti 3 edzés lehetővé teszi hogy komoly rendszert vigyek az edzésekbe. Így mikor átvettem, egy hónapot töltöttünk a törzs megerősítésével, utána jött 4 hét váll ás kar erősítés, utána a lábak erősítettük, az aktuális téma pedig az állóképesség. 
A termünk nagyon otthonos, talán ezért is szeretem nagyon, hiszen szeretem a nem túl bonyolított dolgokat. A Szent József Gimnázium ad helyet a trainingeknek. 
A csapat korosztálya változó, vannak gyerekek is, de vannak középiskolások, és család anyák, apák. Sőt vannak családok akik együtt jönnek edzésre.
Ami talán legjobban működik ebben a szakosztályban az az csapat. Példaértékű klubélet van ezeken az edzéseken és edzéseken kívül is. 
Nagyon megszerettem. És ma túl vagyunk az idei év első edzésén is itt.

Szombaton a HRSE csapatával megyünk a FönixFitt-re ahol felállítunk egy komplett BeStrong kondiparkot. Hívtunk street workout csapatokat, lesznek bemutatók. Mi bemutató edzéseket tartunk, és 3 szemináriumot. Aki eljön szombaton, annak lehetősége lesz hogy képet kapjon arról hogy kell elkezdeni gyakorolni a kezenállást, a muscle uppot, és a front levert. Tartok 3 db különálló körülbelül egy-egy órás szeminariumot ezekben a témákban.
Holtidőkben pedig részemről biztos előkerülnek a kis trükkjeim :)

A saját edzésem:

Ma sem tudtam edzeni. Illetve napközben volt néhány elem amit csináltam, este pedig próbálkoztam de az inkább csak demotivált. Ma sem ment jobban mint tegnap. Sőt... Alapelemek nem mennek. 
Ettől függetlenül továbbra sem fogok álmatlanul forgolódni emiatt. Az utóbbi napok sikertelensége nem gondolom hogy a kevés edzés miatt lenne, és az oka sem lehet az hogy esetleg ennyit gyengültem volna. 
Az okot inkább abban látom, hogy mások az ingerek. Én egyedül szoktam edzeni, megvan egy ritmusa, sőt egy hangulata van az edzéseimnek. Nem véletlen, hogy a legtöbb videom magamnak veszem fel. Vége az évnek, most pörögnek az edzéseim amiket tartok, igy magamra nem jut az a kevés idő ami pár hete. Ami jut, az pedig más környezetben mint amit ideálisnak érzek a saját magam edzésére. 

Már kérdezték páran hogy nálam hogy épül fel egy edzés:
Akkor mesélek erről egy kicsit. Az én edzéseim már nem feltétlen úgy néznek ki mint egy klasszikus edzés. Ez nem feltétlenül a jó irány, de az én életvitelem mellett erre futja. 
Vannak "álomgyakorlataim" amikre időről időre visszatérek. Maltese, full planche, victorian cross, és hasonlók.
A célok megvannak, de rendszer az nincs. Nagyon ritka mikor jön egy olyan időszak amikor tudok legalább az edzések idejébe rendszert vinni, olyankor viszont egyből megindul a fejlődés, és akkor ömlesztem a videokat. Az én fejlődésem egyébként nagyon lassú. Pont emiatt. Persze lehet igy is haladni, de lasssú.
Persze, ha tehetném, akkor lenne edzéstervem nekem is, amit követnék is. 

Sokszor egyébként technikailag fejlődök, nem is erőnlétben. 

Szóval egy edzésem:
A bemelegítés: legjobban gumikötelekkel szeretem bemelegíteni. Külföldön nagyon nagy tábora van a gumi szallagos ellenállásoknak. Be is szereztem párat. Nagyon nagyon hasznosak, mindenkinek csak ajánlani tudom. Egész más terhelést ad a testemnek. Az igazi fejlődést a könyök izületem megerősítésénél érzem mióta használom. Mostanában használok krémeket is ami kicsit növeli a bekent területek vérellátását. 
Mászások, fekvőtámasz, húzódzkodások. ha tehetem egykezesek súlyokat is használok bemelegítésnél.

hogy mit/mire edzek?
amire van lehetőségem, és amihez van kedvem. Mára pl talajt terveztem, de délelőtt egy kis lehetőségem mikor volt, egy húzódzkodó rúd volt a közelemben, igy azon próbálkoztam. Vannak visszatérő rutinjaim amiket akármilyen szeren vagyok mindig megcsinálok azért, legalább bemelegítés néven. Arra ügyelek hogy a könyökömet mindig erősítsem, hiszen a céljaimhoz elengedhetetlen hogy a legelvetemültebb helyzetekben is tudjam feszesen, egyesen tartani a karjaimat. 
Ma egyébként volt egy hatalmas sikerélményem, a nagy sikeretelenségek közepette: forearm maltese. Már régóta szemeztem vele, de eddig valamiért nem ment. Ma rápróbáltam és bár elsőnek nem sikerült de éreztem hogy nem kell sok. Na, általában ez az érzés jellemző az edzéseimre. Próbálkozok a bemelegítés után több elemmel is, és mikor megpróbálok egyet ami ugyan nem megy, de érzem hogy itt inkább gyakorlás kéne, akkor ráállok és elkezdek próbálkozni. 
Ma tulajdonképpen két gyakorlat is összejött ami eddig nem. Az egyik ugye a maltese alkaron, a másik pedig két vizszintes húzódzkodó rúd között a muscle up - a rudak távolsága sem elhanyagolható úgyhogy tulajdonképpen egy uj wide muscle uppot adtam be. Ami ebben az újdonságot adta, az nemcsak a távolság hanem a tenyerek helyzete is, hiszen kifelé néztek. 

Az alapelemeimet igyekszem minél rövidebb időközönként elővenni. Ma például teljesen felesleges volt :)


2017-ben egyébként az egyik fő célom hogy a saját magam fejlődését meg tudjam oldani. Van még bennem :) de jelenleg edzőként tényleg ezt tartom az egyik legnehezebb feladatnak hogy ilyen kevés szabad idő mellett tudjam magamnak biztositani a haladást. 

A bejegyzés trackback címe:

https://feketedanielcross.blog.hu/api/trackback/id/tr5712094997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása