feketedanielcross

feketedanielcross

#1 - Blog, edzések, új edzések @feketedanielcross

2017. január 02. - feketedanielcross

Sziasztok!

Csináltam egy blogot, amiben nagyjából mindenről fogok írni ami az edzéssel, és főleg az edzéseimmel kapcsolatos. Sokszor írtok, hogy mit hogyan csinálok, hogyan erősítek. A jövőben természetesen ugyanúgy állok mindenki rendelkezésére, de hátha ez a blog is előrébb tud majd vinni Benneteket.

Csoportos edzések:
Nagy nap a mai, hiszen ma indult el az új edzésünk - szertorna és street workout alapok.Az edzésnek igazán nincs is neve, mert nem kifejezett szertorna, és nem kifejezett street workout. Valahol a kettő között lehet, bár nem tartom fontosnak hogy kategóriához kössük.

A régi ismerőseim legtöbben a földharchoz kötnek. A nagy eredményeket tény hogy ebben a sportban értem el. Amit kevesebben tudnak hog, nálam ez a gimnasztikai vonal honnan jött. 
Szertornáztam természetesen régen. Persze akkor annyira nem szerettem, csak anyu erőltette. Akkor olyan nagy dolgokat nem is tudtam letenni még az asztalra. Viszont miután abba hagytam, a megszerzett alapok elkezdtek megerősödni, és akármilyen suliba mentem, valamit mindig kellett belőle használnom.
Aztán jött a grappling, ami ettől a vonaltól elsodort sok időre, de 2-3 éve mikor már küzdősportból kezdtem lecsillapodni visszajött a tornász vonal. Persze érződött a kihagyás, de szerencsére mivel aktivan verseny sportoltam, és olyanokkal mint erőnlét, állóképesség stb nem kellett kínlódnom nagyon gyorsan haladtam hogy behozzam azt amit régen tudtam, sőt elég jól sikerült tovább fejleszteni. 
Az utóbbi másfél évben, teljesen visszaálltam erre. Persze, már amiket gyakorlok túlmutat az első és másod korosztályos fiu szertorna gyakorlatain, úgyhogy javarészt internetről szerzem a tudást. 
Motivációnak legfőképpen az Instagrammot használom. Elég sok példaképet gyűjtöttem ki magamnak az utóbbi időben. 

Szerintem mindenki tudja, hogy edző vagyok. Gyerekeknek még tartom a grapplinget, de egyébként cross traininget tartok. Viszont az utóbbi időben egyre többen szerettek volna megtanulni kezenállni, vagy megtanulni a frontlevert. Személyi edzéseken, és a csoportos edzéseken elkezdtem megtanitgatni. A videok hatására viszont ez a tábor megnőtt, ezért indult külön egy edzés nekik.

Őszintén bevallom, nagyon örülök neki, hiszen igy kiélhetem magam :)

Az mai, első edzés természetesen bemelegítéssel kezdődött. Járások, mászások, kúszások, forgások készítették elő a testet. Igazából a bemelegítésnek két célja van: egyik hogy a testet felkészítse az azt követő terhelésekre, másrészt hogy fejlesszük az idegrendszert. Nagyon sok olyan gyakorlat lesz a jövőben, amit elsőre nem tudunk kivitelezni, holott a megfelelő erőnlét már adott hozzá. Ilyenkor a legtöbbször az a probléma, hogy az agy kicsit "buta" hogy jól használja a testet.Nagyon szeretem terhelni az idegrendszert játékos feladatokkal, amik mindig egy ujabb idegen ingert adnak a testnek, amit meg kell oldania. Vannak gyakorlatok, pl a front lever ahol ha szépen csináljuk, akkor a karok egyenesek, feszesek. A front lever alapvetően egy függés, tehát dolgozik a bicepsz, de közben hogy a kart feszesen egyenesen tartsa dolgozik a tricepsz is. Húz is, tol is, épp csak nem forog :)
Tehát a bemelegítést nevezhetjük játékos feladatok összességének.

Ezt követően jött egy prehab rész. Prehab alatt értem azt hogy a testet (izmok, izületek, szallagok) előkészítjük.
Az első időszak témája a kezenállás, igy az első edzésen elkezdtük előkészíteni a csuklót. Mit értek ezalatt?
Az emberi test nem hülye, nagyon is okos. Ami felesleges azt nem erőlteti, azt mellőzi. Mivel az ember alapvetően a lábán közlekedik, a csuklójának nincs szüksége olyan kiterjedt mozgás tartományra amit a kezenállás megkövetel. De tegyük fel hogy valakinek adott ez a mozgástartomány... nem elég. Nem elég mert nem csak mozognia kell tudni annak az izületnek, de erőt is kell hogy tudjon kifejteni.
Mikor kezenállunk, a testünk feszes, egyenes, olyan mint egy deszka lap. A talaj az adott, az nem mozog, ugye ezen állunk. A kettő közt van a csukló. Nagyon sokan ész nélkül belevágnak a kezenállás megtanulásába, anélkül hogy előkészítenék a csuklójukat, aminek az eredménye vagy sérülés, vagy sikertelenség. Persze egy erős csukló, még nem a siker titka.

A vállak is előtérbe kerültek, hiszen egy stabil kezenálláshoz elengedhetetlenek a stabil vállak. Támaszokkal, mászásokkal, fekvőtámasz variációkkal erősítettük ezt és a környező részeket. 

Az első edzésen még a fellendülést kezenállásba nem gyakoroltuk. Főleg kezdők voltak, ráadásul igen lelkes kezdők, emiatt inkább legyen lassabb a tempo, de ne legyenek sérülések. Én a magam kárára nagyon sok sérüléssel kapcsolatos tapasztalatot szedtem össze. Igyekszem, hogy ezeket a hibákat mások az edzéseimen ne kövessék el.

Összességében nagyon jó edzés volt, a profilomra teszek is ki képeket a szép létszámban összegyűlt csapatról.

Saját edzésem:
Magamra nem jutott idő napközben, egész nap edzéseket tartottam. Elterveztem hogy majd itthon edzek, és készülök a szombati FönixFitt bemutatóra. Haza is hoztam a korlátokat, de felesleges volt. 5 napom van a bemutatóig, és már a szokásos bemelegítő gyakorlataimon se jutottam túl, úgyhogy rutinosan összepakoltam és feljöttem. Persze nagyon frusztrál, hogy nemsokára itt a nagy nap és most valamiért ennyire nem megy. 
De nem agggódok. Ott a kedd a szerda és a csütörtök. Pénteken csak átmozgatom magam. Főleg támaszokból készülök és erőelemekkel. A sikertelenségét betudom annak hogy 8-tól majdnem este 9-ig voltam ma is a teremben. Holnap mindenképpen nap közben fogok edzeni, vagyis inkább gyakorolni. A talajon végzett erőelemeket és támaszokat fogom átvenni. Kifejezett erősítésről már a héten nem akarok beszélni, inkább csak az a terv hogy mindenből csináljak 2 sikeres gyakorlatot. Az igy is le fog meríteni :) Szerdán a nyújtó gyakorlatait hasonlóan, csütörtökön pedig gyűrű. Gyűrűre fogok a legkevesebb időt szánni, mert azon mozgok a legotthonosabban. 
Azon már régen túl vagyok hogy egy sikertelen edzés elvegye a kedvem vagy a motivációm. Főleg a kezdő sportolóknál látom hogy mennyire megkavarja őket mentálisan az ha valami olyan nem megy nekik, ami előtte rutinosan ment. Ez erről szól! Esünk, aztán kelünk. Legközelebb pedig ha elég okosak vagyunk, talán kisebbet esünk. De esni mindig fogunk!!! Sokan azért adnak fel valamit, mert ezt nem akarják felfogni, és nem tudják elviselni.

De mi kemények vagyunk és nemsokára itt a holnap egy ujabb csatával :)

A bejegyzés trackback címe:

https://feketedanielcross.blog.hu/api/trackback/id/tr2612092481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása